حاشیههای باز شدن پیست توچال/ از صدور مجوز هیات تهران تا اصرار مدیر توچال
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۱۴۳
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتشار عکس و فیلم از ازدحام جمعیت در ایستگاه پنجم تلهکابین توچال باعث شد تا فدراسیون پزشکی ورزشی در بیانیهای اعلام کند مجوز برگزاری باز شدن پیستها را صادر نکرده و این ستاد در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت قرار دارد.
فدراسیون اسکی نیز با هماهنگی کامل با ستاد مقابله با کروناست و در خصوص بازگشایی پیستها مجوزی نداده اما این سوال اینجا مطرح میشود مسئولیت اتفاق رخ داده برعهده کیست؟ هیات تهران که مجوز بازگشایی پیست را صادر کرده؟ فدراسیون اسکی؟ یا فدراسیون کوهنوردی؟
مرتضی ساوهشمشکی رئیس هیات اسکی تهران در گفتوگو با فارس در این باره گفت: آنچه فدراسیون و ستاد مقابله با کرونا مطرح کردهاند، متین است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: منتظر ابلاغ پروتکلهای بهداشتی بودیم اما مدیرعامل توچال نامهای را در تاریخ 18 آذرماه به مدیرکل ورزش و جوانان تهران ارسال کرده و نوشته که کارشناس به پیست رفته و فضای محیطی را بررسی کرده، مرجع تایید بالابرها هم که سازمان استاندارد است گفته همه چیز مهیاست، شما اجازه دهید با وضعیت نارنجی تهران اسکیبازان تمرین کنند.
ساوهشمشکی خاطرنشان کرد: آقای پریچهره مدیرکل تهران هم اعلام کرد با این فضا و با رعایت پروتکلها مشکلی وجود ندارد اما این مجوز فقط برای پیست اسکی است. اتفاق رخ داده در ایستگاه پنجم است و ارتباطی به اسکی ندارد. مشکل عمده ایجاد شده به خاطر کوهنوردان است که از مناطق مختلف مثل درکه، دربند، داراباد و ... به ایستگاه پنجم میرسند.
رئیس هیات اسکی تهران با اشاره به اینکه فضای اسکی با ویروس کرونا مشکلی ندارد، گفت: اسکی تنها رشتهای است که میتواند با کرونا مقابله کند. اسکیباز علاوه بر کلاه پشمی، کلاه دیگری روی سر دارد، عینک میزند، اسکارف میزند، دستکش بر دست دارد و لباسها هم مشخص است. از نظر فاصله اجتماعی هم اگر اسکیبازان فاصله حداقل 2 تا 3 متری را رعایت نکنند دچار مشکل میشوند و بهم برخورد میکنند. بنابراین باید بگویم مشکل رخ داده هیچ ارتباطی با اسکی ندارد.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: وزارت بهداشت پیست اسکی توچال ویروس کرونا هیات اسکی تهران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدمستی در برابر مست عشق
اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلمهای ایرانی در شبکههای فارسی زبان ماهوارهای نادیده گرفته میشود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلمهای بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلمهای بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلمهای غیر سینمایی برای اینگونه فیلمها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیهکننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمیتری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلمهای بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیهکننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمیداد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلمهای بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی میگرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی میکرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر میرسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بیخبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلمهای جدی در برابر فیلمهای کمدی اندکی سنگین شود.
۲۲۰۵۷